מערכת כיבוי אש | המלצה על מערכת כיבוי אש

מגוון רחב של מוצרי כיבוי אש עומדים לרשות הלקוחות וכדאי לבחור אותם בצורה נכונה על מנת להפיק מהם מקסימום תועלת. בנוסף, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות וכך לחסוך הוצאות מיותרות

תפקיד עיקרי

התפקיד העיקרי של מערכות כיבוי אש הוא לאפשר מילוט מסודר ומהיר של אנשים מתוך המבנה במקרה של שריפה. מערכות בניין מן הסוג הזה מותקנות לעיתים על פי חוק, או מצורך אישי של הלקוחות בהגנה ובשיפור תחושת הביטחון. בנוסף, המערכות מסוגלות לצמצם ולעיתים גם למנוע לחלוטין נזקים לציוד. המערכות יודעות כיצד לטפל בשלבים שונים של השריפה והן מומלצות על ידי אנשי מקצוע.

סוגי מערכות קיימות

הנה כמה סוגים של מערכות כיבוי אש:

א. מערכות גילוי אש ועשן 

אלו מערכות שמספקות התרעה מוקדמת בדבר שריפה במבנה. מטרתן לגלות בשלב מוקדם ככל האפשר את העשן או האש, ולקבל מכך אינדיקציה על היקף השריפה. מערכות גילוי אש ועשן מבוססות על פיזור של גלאי עשן בתוך המבנה. סקירה יסודית מגלה גם הבדלים בין מערכות עם גלאי אופטי, גלאי קרן, גלאי יניקה, גלאי חום, גלאי להבה או התקן ידני כמו לחצן ומושכן.

ספרינקלר מומלץ

ב. מערכות כיבוי אוטומטיות 

בקטגוריה הזו נכללות מערכות עם ספרינקלרים או אמצעים לכיבוי בגז. ספרינלקרים מסוגלים להתיז מים ללא תלות בהימצאות אדם במבנה והיעילות שלהם נובעת מהמהירות שבהם הם מתמודדים עם שריפות גדולות. לעומת זאת, מערכות כיבוי בגז מיועדות בעיקר להגנה על ציוד והן מומלצות לחדרי מחשבים, ארכיונים וחדרי תקשורת.

ג. מערכות פינוי ושחרור עשן 

יש גם מערכות שלא מתמקדות בכיבוי השריפה עצמה, אלא במניעת הנזקים שעלולים להצטבר בגלל העשן. מערכות פינוי ושחרור עשן יכולות להיות מותקנות בפני עצמן או להשתלב במערך מיגון יסודי וכללי יותר. המערכת מצמצמת את הפגיעה באנשים בגלל שאיפת עשן וכך מגדילה את הסיכוי שלהם לברוח מהמבנה.

טיפים לבחירת חברת התקנה למערכות כיבוי

כפי שניתן לראות, יש הרבה סוגים של מערכות כיבוי אש ולכל אחת מהמערכות מאפיינים אחרים. הדרך הנכונה לבחור מערכת כיבוי היא להתייעץ עם אנשי מקצוע. כדאי לקבל המלצות על חברות שעוסקות בתחום ולברר על הניסיון שלהן בהתאמת פתרונות כיבוי לצרכי הלקוחות. יש להביא בחשבון עלות ממוצעת של כמה אלפי שקלים לפחות על התקנת מערכת כיבוי חדש בבניין משרדים או מגורים, לעומת עלות נמוכה יותר להתקנת מערכת בבית פרטי ובדירות קטנות.

חברת אלפיין סיסטם יכולה לעמוד לרשותכם לכל אורך התהליך המורכב של בחירת מערכות כיבוי אש. מומלץ לבחור בחברה הזו בגלל הניסיון, המקצועיות והמחירים האטרקטיביים. נציגי החברה עוברים הסמכה מיוחדת ומכירים היטב את היתרונות והחסרונות של מערכות הכיבוי השונות. צרו קשר עוד היום עם המומחים של חברת אלפיין סיסטם ותוכלו לישון בשקט בלילה.
אלפיין סיסטמס
מערכות כיבוי אש

Get Your Weekly Sport Dose

Subscribe to TheWhistle and recieve notifications on new sports posts
דילוג לתוכן