פרקט מומלץ | המלצה על פרקט מעץ

פרקט הוא פתרון ריצוף נפוץ שניתן להשיג מעץ טבעי או סינתטי. למוצרי עץ יש יתרון מובנה של עמידות ואסתטיקה, אך הם גם יקרים יותר בטווח הקצר והארוך. בנוסף, כדאי להתאים את הפרקט לסוג חלל הפנים ולהתחשב בשאר האלמנטים הדקורטיביים

פרקט עץ מומלץ
המלצה על פרקט עץ

פרקט כפתרון לריצוף

ריצוף משפיע באופן ישיר על האופי של חלל הפנים ועל ערך הנכס. אפשר לשנות לחלוטין את האווירה בבית בעזרת ריצוף דקורטיבי, או להשתמש בריצוף ספציפי כדי להימנע משיפוץ יקר ומסובך. בנוסף, כיום יש ביקוש גבוה לריצוף על בסיס פרקט.

פרקט הוא פתרון ריצוף נפוץ שאותו ניתן לייצר מעץ טבעי או סינתטי. לכל אחד מסוגי העץ יתרונות אחרים ופערי המחירים ביניהם עשויים להגיע לעשרות אחוזים.

המאפיינים הבולטים של פרקט עץ:

א. עמידות

עץ טבעי תמיד יהיה עמיד יותר בהשוואה לעץ סינתטי. פרקט עץ טבעי יכול להתאים לחדרי שינה, לסלון, למטבח, לכניסה לבית ועוד. הוא לא סופג מים וקל לנקות אותו באמצעות מטלית לחה בלבד. העמידות שלו בולטת בעיקר בהשוואה לפתרונות ריצוף אחרים כמו אריחי קרמיקה עדינים ורגישים.

ב. אסתטיקה

ריצוף עץ טבעי מרשים מבחינה אסתטית והוא מעניק ערך מוסף כפרי לחלל הפנים של הבית והדירה. למרות שניתן לייצר פרקט סינתטי כמעט בכל גוון וצבע לפי בחירת הלקוח, אין מה להשוות בין התוצאה המלאכותית לבין העץ הטבעי.

ג. גימור

הפרקט עובר תהליך מוקפד של גימור וליטוש כדי למנוע חדירה של שבבי עץ לכפות הרגליים. שכבת הגימור יכולה להיות מבוססת על לכה או שמן, וההבדל בין השכבות הוא במראה. הלכה מעניקה לפרקט מראה מבריק, לעומת השמן שאחראי על מראה מט וטבעי יותר.

מה ההבדל בין סוגי פרקט עץ?

גם בתוך הקטגוריה של עץ טבעי ניתן לזהות הבדלים בין סוגי פרקטים. ההבדלים הגדולים הם בין עץ מלא ועץ שכבתי. עץ מלא מתייחס לפרקט גושני שמיוצר מקורות של עץ אמיתי ולא מעובד. לעומת זאת, בפרקט שכבתי רק השכבה העליונה היא מעץ מלא, והשכבות התחתונות הן מעץ שמעורבב עם דבק ונסורת.

כמו כן, ניתן למצוא רמות שונות של עץ שכבתי וביניהן פרקט שעשוי מחמש שכבות, שלוש שכבות או שתי שכבות. ככל שמספר השכבות גדל, כך איכות הפרקט והמחיר נוטים לרדת. מומלץ לתת עדיפות לפרקט גושני ולהעדיף בכל מקרה פרקט עם כמה שפחות שכבות.

הערכות מחיר לריצוף פרקט

העלות המוצעת של פרקט מלא עומדת על 250-400 ש"ח למ"ר, לעומת פרקט שכבתי שעלותו נעה סביב 180-350 ש"ח. לצורך השוואה, פרקט למינציה שמיוצר מחומרים סינתטיים בלבד עולה 60-150 ש"ח. השיקולים העיקריים שכדאי להתייחס אליהם הם עמידות הפרקט בטווח הקצר והארוך. לפרקט עץ יש יתרון משמעותי של עמידות וניתן ללטש אותו אחת לתקופה מסוימת, לכן הוא זוכה לעדיפות על פני המתחרים.

Get Your Weekly Sport Dose

Subscribe to TheWhistle and recieve notifications on new sports posts
דילוג לתוכן